"Kopalnia Bogdanka zmienia zasady sprzedaży węgla"

"Nie chcemy, by znów tworzyły się kolejki."

Kopalnia Węgla w Bogdance zmieniła zasady sprzedaży, by rozbić ogromne kolejki - pisze Anna Gmiterek-Zabłocka w tokfm.pl.

Wcześniej trzeba było w nich stać nawet ponad tydzień. Teraz wcześniej należy się zarejestrować, by telefonicznie lub SMS-owo dostać termin odbioru węgla.

Kopalnia węgla Bogdanka

O kolejce przed kopalnią pisaliśmy już na tokfm.pl. Stali w niej - często po kilka dni - okoliczni mieszkańcy, osoby prywatne, ale też zorganizowani dostawcy z innych części Polski. 

By dostać węgiel, trzeba było przedstawić deklarację wpisu do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Bywało, że jedna osoba miała nawet kilkanaście takich dokumentów - nie tylko swój, ale też znajomych, czy członków rodziny.

Od poniedziałku (29 sierpnia) kopalnia zmieniła zasady sprzedaży. Na stronie internetowej pojawił się komunikat, by od tego dnia nie ustawiać się w kolejce po węgiel. 

Teraz należy przyjechać do kopalni ze wszystkimi dokumentami i - w pierwszej kolejności - dokonać rejestracji.

Pracownicy Bogdanki spiszą dane klienta, a następnie - gdy przyjdzie jego kolej odbioru surowca - poinformują SMS-em, że danego dnia, o danej godzinie powinien się stawić.

"Przyjadę, jak będzie moja kolej"

W poniedziałek przed kopalnią spotkaliśmy panią Amelię. Przyjechała spod Lublina, około 50 kilometrów. Na miejscu była z samego rana. Po godzinie została już zarejestrowana.

- Cieszę się bardzo, ominęło mnie to stanie w kolejce ponad tydzień. Jestem zarejestrowana, dostanę informację i przyjadę już po odbiór. 

Pani mnie poinformowała, że będzie to prawdopodobnie w przyszłym tygodniu - powiedziała.

Rozmawialiśmy też z panem Andrzejem, dostawcą węgla. Przyjechał spod Torunia z deklaracjami kilkunastu osób prywatnych, którym ma dowieźć surowiec.

- Najpierw stałem w tej długiej kolejce, już od trzech dni. Teraz powiedziano, żeby się zarejestrować. Zrobiłem to. Będą do mnie dzwonić, kiedy mam przyjechać. 

Jedyny minus jest taki, że mam do przejechania ponad 500 kilometrów, ale nie ma wyjścia. Nie będę tu bezczynnie czekał (tokfm.pl).

Oprac. Stanisław Cybruch
Bogdanka, kolejka, komunikat, kopalnia, Lublin, odbiór, rejestr, SMS, Toruń, węgiel, 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Milionerka z PiS musi szukać nowej pracy"

"Kontrowersyjne nagranie z policjantem"

"Morawiecki kłamał?"