"Nie godzę się na obcięcie emerytury"

"Pracowałem na nią całe życie".  

"Taki to "Polski Ład?"

"Polski Ład" zmniejszy moją emeryturę o ponad 1000 zł rocznie.

Czy tak ma wyglądać sprawiedliwość społeczna?

Mogę oddać 13. emeryturę, uważam, że przyznanie jej zamożnym emerytom, było błędem. Ale nie godzę się, na obcięcie mi emerytury, na którą pracowałem całe życie [Widzę to TAK]

W grudniu 2020 roku skończyłem 65 lat i zacząłem pobierać emeryturę. Pracuję wprawdzie dalej, pisząc głównie dla OKO.press, ale – jak widać na zdjęciu – mieszkam na wsi i nie jestem etatowym pracownikiem redakcji.

Wcześniej, niemal całe życie, pracowałem na etacie. Miałem szczęście pracować dużo i dostawać za to godziwą zapłatę. Mój kapitał początkowy, a także składki, odprowadzane przez pracodawców, były więc wysokie. W efekcie, moja emerytura, po waloryzacji w marcu 2021, wynosi 7228,70 zł brutto.

Wiem, to na polskie warunki, naprawdę dużo. Czuję się nawet nieswojo, gdy dowiaduję się, że równie ciężko pracujące koleżanki i koledzy, dostali emerytury dwukrotnie niższe. W zasadzie nie powinienem się tak czuć. Swoją emeryturę wypracowałem ciężką pracą. Nikt mi jej nie dał w prezencie.

Więcej - https://oko.press/nie-godze-sie-na-obciecie-emerytury-na-ktora-pracowalem-cale-zycie/

Źródło: oko.press.  

Oprac. Stanisław Cybruch
ciężkapraca, emeryt, godzenie, obcięcie, pracował, prezent, waloryzacja, zapłata, życie, 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Milionerka z PiS musi szukać nowej pracy"

"Kontrowersyjne nagranie z policjantem"

"Morawiecki kłamał?"