Najsztub: "Słucham tekstów polskich kolęd i wydają mi się niestosowne"

Prof. Obirek: "Nie jest pan jedyny w tym temacie".

- Od dorosłych mężczyzn, którzy odwołują się do metafor stajenki, pokornego Boga, oczekiwałbym poczucia odpowiedzialności za to, co kruche.

Tymczasem są przedstawicielami instytucji, która jak walec przez to kruche życie przechodzi - mówił Piotrowi Najsztubowi w TOK FM, prof. Stanisław Obirek, teolog i były jezuita.

Rozmowę ze swoim gościem, Piotr Najsztub rozpoczął, od osobistej refleksji. Opowiedział, że słuchając radia w okresie przedświątecznym, często trafia na polskie kolędy.

Zwrócił uwagę na to, jak często ich tematem jest cierpienie dziecka - małego Jezusa, który musi leżeć w ubogiej stajence.

- Kiedy mi się to zbija w głowie z kolejnymi ujawnionymi przypadkami pedofilii w Kościele, z informacjami, że biskupi je tuszowali, to jakoś po raz pierwszy w życiu - przy czym zaznaczam, że nie jestem wierzący - mam wrażenie, że te kolędy są niestosowne w dzisiejszych czasach.

Co pan o tym myśli? - zapytał Piotr Najsztub swojego gościa.

- Chyba nie jest pan jedyny. Ja z kolei mam poczucie pewnego dysonansu poznawczego. Od dorosłych mężczyzn, którzy mocno odwołują się do metafor stajenki, pokornego Boga, oczekiwałbym jakiegoś poczucia odpowiedzialności za to, co kruche.

Tymczasem mam wrażenie, że są oni przedstawicielami instytucji, która jak walec przez to kruche życie przechodzi - odpowiedział prof. Stanisław Obirek.

Więcej - https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,26629246,najsztub-slucham-tekstow-polskich-koled-i-wydaja-mi-sie-niestosowne.html

Źródło: tokfm.pl.

Oprac. Stanisław Cybruch
kolęda, kruche, mężczyzna, Najsztub, niestosowne, Polska, prof.Obirek, słucham, stajenka, tekst, życie, 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Milionerka z PiS musi szukać nowej pracy"

"Kontrowersyjne nagranie z policjantem"

"Morawiecki kłamał?"