Sędzia Tuleya: "Do zła nie można się przystosowywać"

"Ze złem trzeba konsekwentnie walczyć".

Czy wszyscy sędziowie w Polsce są dziś na to gotowi?

"Może rzeczywiście postawa sędziów broniących prawa jest niedzisiejsza? Ale ja uważam, że do zła nie można się przystosowywać. Ze złem trzeba walczyć".

"Od początku wszyscy sędziowie, którzy zaangażowali się w walkę o praworządność, mieli świadomość tego, że przyjdzie nam kiedyś za to zapłacić" – powiedział w rozmowie z "Gazetą Wyborczą", sędzia Igor Tuleya.

Przypomnijmy, że prokuratura skierowała wniosek do Izby Dyscyplinarnej SN, o odebranie sędziemu Igorowi Tuleyi immunitetu, po czym zamierza postawić mu zarzuty karne. To nie ważne, że chroni go immunitet.

– "Wariant turecki czy białoruski staje się bardzo realny. Nie mamy żadnej kontroli nad służbami. Trzecia władza – sądownictwo – w ogóle nie jest respektowana" – powiedział Tuleya.

Po raz kolejny podkreślił, że nie zamierza pojawić się przed Izbą Dyscyplinarną SN, która ma zająć się odebraniem mu sędziowskiego immunitetu: – "Nie wybieram się. Według TSUE i uchwały Sądu Najwyższego, Izba Dyscyplinarna nie jest sądem, a osoby, które tam zasiadają, nie są sędziami.

A 20 marca 2020 mam ważniejsze sprawy. Mój udział nie jest obowiązkowy, a i tak mogą znieść mi immunitet, zawiesić w orzekaniu, obciąć zarobki".

Więcej - https://koduj24.pl/sedzia-tuleya-do-zla-nie-mozna-sie-przystosowywac-ze-zlem-trzeba-walczyc/

Źródło: koduj24.pl.

Oprac. Stanisław Cybruch

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Milionerka z PiS musi szukać nowej pracy"

"Kontrowersyjne nagranie z policjantem"

"Morawiecki kłamał?"