Waldemar Żurek: Rząd zrobi wszystko, żeby nie wykonać orzeczeń TSUE

To już zapowiedział prokurator stanu wojennego Stanisław Piotrowicz.

- Obawiam się, że będzie tu głęboka przepychanka - mówi Waldemar Żurek. I rząd będzie robił wszystko, żeby nie wykonać tych orzeczeń.

"Musimy mieć świadomość, że będzie w tym przypadku tak, jak w sprawie wycinki Puszczy Białowieskiej - albo wykonujecie postanowienia TSUE, albo płacicie ogromne kary".

- Wtedy politycy pójdą po rozum do głowy - mówi w rozmowie z portalem wiadomo.co - sędzia Waldemar Żurek, były rzecznik i członek Krajowej Rady Sadownictwa, której kadencja została zakończona ze złamaniem konstytucji.

Pytany, czy opinię rzecznika TSUE przyjął z satysfakcją, powiedział: "Przyznam, że tak, bo to znaczy, że miałem rację i walczę w słusznej sprawie i te wszystkie koszty, które ponoszę, zwłaszcza te, które ponosi moja rodzina, nie idą na marne".

- Moja żona, dzieci, moi dziś starzy i schorowani rodzice, bardzo martwią się tym, co oglądają. Moja rodzina, gdy słucha tych orzeczeń TSUE, też wie, że miałem rację, i dla mnie to bardzo ważne - mówi sędzia Żurek.

Przewidywaliśmy, że takie będzie stanowisko rzecznika. Mamy zresztą ciąg zdarzeń, które dotyczą polskiego wymiaru sprawiedliwości w TSUE. Ostatnio o sędziach SN, które poprzedziły działania przedstawicieli rządu i które dodatkowo skompromitowały nasz kraj.

Te wypowiedzi mające wyłączyć przewodniczącego Trybunału, które miały miejsce, nie mieszczą się w ramach kultury prawnej UE. To wszystko plasuje nas na mapie Europy, jako kraj nieprzewidywalny.

To wyjątkowo przykre dla mnie, bo przez wiele lat mieliśmy dobrą opinię, na równi ze starymi państwami Unii. Mimo tych kuriozalnych zachowań przedstawicieli polskiego rządu, okazało się, że "TSUE nie dał się ograć i kolejne nowelizacje ustawy o SN, nie zamydliły oczu sędziom w Trybunale Europejskim" - powiedział sędzia Żurek.

Więcej na ten temat czytaj - link - https://www.wiadomo.co/waldemar-zurek-rzad-bedzie-robil-wszystko-zeby-nie-wykonac-orzeczen-tsue/
Źródło: wiadomo.co.

Oprac. Stanisław Cybruch

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Milionerka z PiS musi szukać nowej pracy"

"Kontrowersyjne nagranie z policjantem"

"Morawiecki kłamał?"