Zmarł bp Tadeusz Pieronek


 Biskup Tadeusz Pieronek zmarł w wieku 84 lat, w czwartek wieczorem, 2018 roku. O jego śmierci przekazały informację służby prasowej Episkopatu Polski i Archidiecezji Krakowskiej.

„W wieku 84 lat odszedł do Domu Ojca śp. Ks. Biskup Tadeusz Pieronek. Wieczne odpoczywanie racz Mu dać. Panie +” - poinformował proboszcz Katedry na Wawelu, Ks. Prałat Zdzisław Sochacki. 

„Będzie dobrze. Tak ufam”

Bp Pieronek, pytany w wywiadzie-rzece o to, jakie jest życie po śmierci, odpowiedział: „lepsze od tego, które przeżywamy na co dzień” – ...i trzeba się z tą myślą oswoić, zwłaszcza w moim wieku. Dogadać się z tą śmiercią”.

„Nie bać się jej, bo cóż ona mi może zrobić? Chrystus śmierć zwyciężył. Może kiedyś, jak człowiek był młodszy, to się bałem, przeżywałem. Wiadomo, że w pewnym momencie człowiek znika, ale nie całkowicie, i ja w to wierzę”.

„Ta moja nadzieja przydaje się do tego, by nie traktować śmierci jak topora, który wisi nad głową. Zresztą, ja się często spotykam ze śmiercią, chowam ludzi, bywam u chorych. Jak wygląda życie po śmierci, tego nikt nie wie.”

,,Ani oko nie widziało, ani ucho nie słyszało, co Bóg zgotował tym, którzy Go miłują” (św. Paweł) – odparł biskup.

,,Ani się żenić nie będą, ani wydawać za mąż. Będzie dobrze. Tak ufam” – tłumaczył bp Pieronek.

Biskup Tadeusz Pieronek był biskupem pomocniczym sosnowieckim (1992-1998), sekretarzem Generalnym KEP (1993-1998), rektorem PAT w Krakowie, w latach 1998-2004.
Źródło: wprost.pl.

Oprac. Stanisław Cybruch

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Milionerka z PiS musi szukać nowej pracy"

"Kontrowersyjne nagranie z policjantem"

"Morawiecki kłamał?"