"Uczucie wstrętu do bieżących działań Kościoła"
"Co jeszcze mówi pierwsze takie w Polsce badanie mediów online?"
"Kościół sprzedaje produkt nadal bardzo pożądany na rynku - nadzieję, wiarę w Boga. Popyt na ten produkt jest wciąż bardzo duży. Kryzys dotyczy marki, która ten produkt oferuje, franczyzy, czyli samego Kościoła" - mówi Magdalenie Rigamonti Michał Fedorowicz.
I dodaje, że gdyby wizerunek Kościoła potraktować, jak wizerunek komercyjnej firmy, obecny jego stan to byłoby coś gorszego, niż ciężki kryzys wizerunkowy.
Podcast TOK FM Rzeczpospolita Kościelna, rozmowa z Michałem Fedorowiczem
Takie wnioski płyną, z pierwszego takiego w historii, badania internetu i mediów społecznościowych w Polsce, które trwało aż rok: od czerwca 2021 do maja 2022 roku. Jako pierwsi w Polsce omawiamy raport z tego badania.
A są to wnioski nie do przecenienia, bo dzisiaj aż około 70 proc. ludzi na świecie, pozyskuje informacje i opinie, właśnie z mediów społecznościowych, a np. z telewizji - zaledwie około 40 proc.
Raport nie pozostawia wątpliwości w sprawie, która jest głównym tematem cyklu "Rzeczpospolita Kościelna": że kiedy spotykają się polityka i Kościół, w społeczeństwie narastają: wstręt i złość.
Kiedy zaś Kościół występuje publicznie, robiąc "to, co do niego należy", czyli np. pomaga uchodźcom, rosną: radość i zadowolenie.
Wynika z niego także, o wiele więcej ocen dzisiejszego Kościoła katolickiego w Polsce, dowiadujemy się także, jakie są dzisiaj oczekiwania społeczne wobec hierarchów i prowadzonej przez nich instytucji.
Dzisiejszy gość "Rzeczpospolitej Kościelnej", Michał Fedorowicz, jest prezesem Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych, który przeprowadził badanie "Kościół w Polsce" (tokfm.pl).
Zbyt głęboko wszedł Kościół w politykę w Polsce, skoro nie wie, co robi i komu służy. A przecież powinien służyć przede wszystkim wiernym wyznawcom wiary Chrystusa - (dod. S. C.).
Oprac. Stanisław Cybruch
badanie, bieżący, działanie, Fedorowicz, Kościół, media, online, pierwsze, Polska, uczucie, wstręt,
Komentarze
Prześlij komentarz