Józef Orzeł: "PiS może sam się obalić"

- PiS sam się może obalić - mówi były współzałożyciel i były poseł Porozumienia Centrum (dod. - S. C.).  

Prawdą jest jednak, że im bardziej sprawny i inteligentny jest przywódca opozycji, to taki upadek może szybciej nastąpić. Kłopot z PiS jest taki, że się zmęczył władzą.

Procesy demoralizacji nepotyzmem i korupcją - rozwijają się same - zaznacza w rozmowie z Interią Józef Orzeł, współzałożyciel i były poseł Porozumienia Centrum.

- Jarosław Kaczyński zmierza w kierunku Nowogrodzkiej, będzie zarządzał partią i dbał o większość sejmową. Nie będzie to ani łatwe, ani piękne, ale da radę - uważa publicysta i szef Klubu Ronina.

Józef Orzeł komentuje ostatnie wydarzenia w polskiej polityce

Łukasz Szpyrka, Interia: Dziwi pana, że polityk PiS pije z politykiem PO?

Józef Orzeł: Tak się dzieje cały czas i było tak od zawsze. W normalnym państwie należałoby się dziwić, że politycy różnych partii ze sobą nie rozmawiają, nie spotykają się, nie jedzą wspólnie, nie piją, nie dyskutują, nie negocjują. My już jednak nie wiemy, jak wygląda normalne państwo.

Mamy wmawiany, zero jedynkowy podział na opozycję i władzę, i stąd się biorą takie paranoiczne kwestie. Relacje między politykami są chore. Oni się nienawidzą albo udają, że się nienawidzą, a powinni współpracować, w ramach odrębności programów, i tożsamości swoich partii.

Kiedyś było inaczej? - Problem w tym, że chyba nie. Pamiętam historię z 1992 lub 1993 roku, gdy byłem posłem z Piły i Gorzowa. W tym okręgu był wielki zakład, który produkował świetne dywany, i zatrudniał z 1000 pracowników, ale z powodu polityki Balcerowicza, stracił płynność.

Spotkałem wszystkich posłów z okręgu - z różnych partii i poprosiłem o pomoc w znalezieniu inwestora. Mnie się nie udało, ale Marek Borowski z SLD, znalazł i uratował fabrykę. W czasie obrad Sejmu, podszedłem specjalnie do strefy poselskiej SLD, by mu podziękować i pogratulować.

Posłowie lewicy byli przerażeni, że tam w ogóle wchodzę, a posłowie mojego Porozumienia Centrum, byli wściekli, że podałem rękę wrogowi, w dodatku komuchowi. Minęło 30 lat, ale wciąż panują takie reakcje (Interia.pl).

Oprac. Stanisław Cybruch
Balcerowicz, BorowskizSLD, JózefOrzeł, fabryka, lewica, PC, PiS, podział, poseł, wściekli, wróg, 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Milionerka z PiS musi szukać nowej pracy"

"Kontrowersyjne nagranie z policjantem"

"Morawiecki kłamał?"