"Od stycznia rewolucyjna zmiana"
"Koniec z awizo w skrzynce".
"To skróci czas załatwiania spraw".
Pisma urzędowe od 2025 roku będzie można otrzymywać i wysyłać przez e-Doręczenia, czyli elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru - pisze Dominik Moliński w next.gazeta.pl.
Nie trzeba będzie stać, w kolejkach, na poczcie lub w urzędzie. Jak założyć skrzynkę do e-Doręczeń? Wyjaśniamy.
Skrzynka na listy (zdjęcie ilustracyjne).
System e-Doręczenia ma zostać uruchomiony 1 stycznia 2025 roku. To elektroniczny odpowiednik tradycyjnych, przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru. "To wtedy większość urzędów, firm i zawodów zaufania publicznego, będzie musiało umożliwić obywatelom prowadzenie z nimi takiej korespondencji, a więc zarówno odbierania, jak i wysyłania, elektronicznych doręczeń. Wszystkie osoby, które chciałby skorzystać z takiej opcji, powinny już dziś, założyć skrzynkę do e-Doręczeń" - podkreśla Ministerstwo Cyfryzacji.
Zobacz wideo. Rozwój AI dramatycznie przyśpieszy katastrofę klimatyczną.
Nadchodzi system e-Doręczenia. "Korespondencja będzie szybsza i sprawniejsza".
e-Doręczenia pozwalają na bezpieczną i szybką, komunikację pomiędzy obywatelami i przedsiębiorcami, a instytucjami publicznymi, poprzez adres do doręczeń elektronicznych. Resort wyjaśnia, że dzięki nowemu systemowi, można zaoszczędzić czas i koszty związane z tradycyjnym, przesyłaniem dokumentów. Wszystkie urzędowe pisma i decyzje, można odbierać oraz nadawać w formie elektronicznej - bez potrzeby wizyty na poczcie, bez konieczności odbioru awizo, które trafiło do skrzynki, podczas nieobecności w domu.
Najlepsza klawiatura dla graczy, jaką możesz kupić. SteelSeries Apex Pro TKL Gen 3 [TEST],
"Od początku przyszłego roku, oficjalna korespondencja obywateli i przedsiębiorców z administracją publiczną będzie szybsza, sprawniejsza i dostępna, z poziomu komputera lub telefonu, w dowolnym miejscu i o każdej porze" - zapewnia Ministerstwo Cyfryzacji. W pierwszym etapie taką opcję, udostępni większość urzędów, firm i zawodów, zaufania publicznego.
Docelowo adres do doręczeń elektronicznych i obowiązek prowadzenia korespondencji w ten sposób będą miały wszystkie podmioty publiczne oraz duża grupa podmiotów niepublicznych.
Xi Jinping i Władimir Putin.
1000 dni wojny, konsument w cieniu fatalnych danych, i rzut oka na Brazylię.
System e-Doręczenia - jak wysyłać i odbierać korespondencję?
Aby korzystać z nowego systemu, wystarczy założyć adres i skrzynkę do e-Doręczeń. Można to zrobić w kilku prostych krokach, składając wniosek poprzez stronę internetową, mObywatel.gov.pl. Dokładna instrukcja, jak założyć adres i skrzynkę do e-Doręczeń, znajduje się TUTAJ.
Ministerstwo wymienia zalety nowego systemu. Największą z nich ma być oszczędność czasu, ponieważ nie będzie trzeba odbierać awiza i stać w kolejce na poczcie. Od 1 stycznia 2025 r., listy z urzędu będą przychodzić bezpośrednio, na elektroniczną skrzynkę. Nie będzie trzeba również przychodzić do urzędu, aby składać dokumenty, ponieważ pisma i wnioski będzie można wysłać, bezpłatnie ze skrzynki do e-Doręczeń. (next.gazeta.pl).
Oprac. Stanisław Cybruch
awizo, bezpłatnie, dokumenty, e-Doręczenie, kolejka, listy, oszczędność, pismo, poczta, skrzynka, wniosek,
Komentarze
Prześlij komentarz